Opel GT 1971
Series 2
Europa vanuit VIN (Type 79): 2.264.500
VS uit VIN (Type 77): 2.265.862
nieuw type code, de eerste keer dat Europa / VS anders was
Extra’s:
3-traps automaat (GT 1900) | 849,15 |
Radio Blaupunkt “Hamburg” | 320,77 |
Radio Blaupunkt “Stuttgart” | 342,99 |
Radio Blaupunkt “Frankfurt” | 453,99 |
Limited-slip differentieel | 228,11 |
Getint glas Windsschutzcheibe | 202,02 |
Getinte vooruit en achteruit | 231,99 |
Verwarmde achterruit | 86,58 |
Gelamineerde Windsschutzcheibe | 133,20 |
Stabilisator voor en achter | 62.16 |
Metallic lak (GT 1900) | 99,90 |
Hoger laadvermogen | 44,40 |
Prijslijst (januari 1970): Basic tarieven
in DM (incl. 11% BTW.) | |
GT/J | 10500,00 |
GT 1900 | 12.210,00 |
Veranderingen:
- nieuwe stalen wielen, de Manta A SR in 15 ovale gat design. Abemessungen ongewijzigd: 5 × 13 ET 27
- weggelaten Opel GT belettering op voorspatborden
- De “1900” embleem op het achterpaneel wordt vervangen door “GT” ex-fender belettering.
- GT / J zal worden gepresenteerd in Genève (12 maart tot en met 21)
- achterste vent ramen (niet GT / J)
- Spotlight niet chroom, maar zilver gelakt
- geschroefd dashboard, die eerder beveiligd met clips
- Round waarschuwingslichten plaats rechthoekig, de besturing lichten verwijderd
- extra verlichting van de schakelaar blok
- Sigarettenaansteker zoals met andere Opel-modellen met een zachte toets.
- Opbergvak in de deur van de bestuurder.
- een getinte voorruit als optie verkrijgbaar (Extra kosten 208 DM)
- nieuwe Hinterachsgehüse en achteras assen
- grotere olie pan gemaakt van plaatwerk
- nieuwe toepassing console voor voertuigen met automatische transmissie
- Het luchtfilter cartridge is voorzien van een papieren filter, vorige kolen en Ölbadversion wordt vervangen